top of page
  • Фото автораЦентр Формування Політики

14-ий пакет санкцій проти Росії. Що всередині?

24 червня Рада міністрів ЄС ухвалила 14-й пакет санкцій проти Росії у зв’язку із її агресією проти України. Ці заходи мають на меті посилення тиск на російську економіку та її основні галузі, а саме: енергетику, фінанси й торгівлю, а також ускладнити обхід європейських санкцій. Окрім цього, ЄС уперше ввела прямі обмеження для суден, що сприяють війні РФ проти України, які включають заборону на надання послуг та доступ до портів.

«Наші санкції вже суттєво послабили російську економіку та завадили Путіну реалізувати його плани зі знищення України, хоча він досі продовжує незаконну агресію, спрямовану на цивільних і цивільну інфраструктуру. 14-й пакет санкцій демонструє нашу єдність у підтримці України та прагненні обмежити злочинну діяльність Росії проти українців, включно зі спробами обійти заходи ЄС», - зазначає Жозеп Боррель, Високий представник Європейського Союзу з питань закордонних справ і політики безпеки.

Пакет включає обмежувальні заходи щодо додаткових 116 осіб та організацій, відповідальних за дії, які підривають або загрожують територіальній цілісності, суверенітету та незалежності України, а також секторальні заходи.

Аналітики центру формування політики проаналізували, що включає в себе новий пакет санкцій та які це матиме наслідки для Росії.



ЕНЕРГЕТИКА

Щоб упевнитися, що потужності ЄС не будуть використовуватися для перевантаження російського зрідженого природного газу (ЗПГ) у треті країни і тим самим зменшити значні доходи Росії від продажу та транспортування ЗПГ, ЄС встановив заборону на послуги з перевантаження російського ЗПГ на своїй території. Ця заборона охоплює як перевезення з судна на судно, так і перевезення з судна на берег, а також операції з перевантаження, і стосується лише реекспорту до третіх країн через ЄС, не впливаючи на імпорт. Європейська комісія буде моніторити виконання цього рішення і розробляти необхідні заходи, включаючи можливість впровадження пом'якшувальних заходів за необхідності.

Крім цього, ЄС забороняє нові інвестиції, а також надання товарів, технологій і послуг для завершення будівництва проектів з ЗПГ, таких як Arctic LNG 2 і Murmansk LNG. Також вводяться обмеження на імпорт російського ЗПГ через термінали ЄС, що не підключені до мережі природного газу.

 

ПРОТИДІЯ ОБХОДУ САНКЦІЙ

ЄС вдосконалює свій арсенал інструментів для боротьби з обходом санкцій.

По-перше, материнські компанії ЄС будуть зобов'язані вживати всіх можливих заходів, щоб гарантувати, що їхні дочірні структури в третіх країнах не беруть участь в жодних діяльностях, які могли би призвести до обходу санкцій Росією.

По-друге, для підтримки боротьби з повторним експортом бойових товарів, які виявлені в Україні або критичні для російських військових систем, було вирішено, що оператори ЄС, які продають такі товари третім країнам, повинні впроваджувати механізми документальної перевірки, що здатні ідентифікувати та оцінювати ризики повторного експорту до Росії, а також мінімізувати їх.

Крім того, оператори ЄС, які передають промислові ноу-хау для виробництва бойових товарів комерційним контрагентам у третіх країнах, тепер мають включати в контрактні умови гарантії, що ці елементи не будуть використовуватись для виробництва товарів, які призначені для Росії.

 

ФІНАНСОВІ САНКЦІЇ

Рада прийняла рішення про заборону використання «Системи передачі фінансових повідомлень» (SPFS), спеціалізованого сервісу обміну фінансовими повідомленнями, який був розроблений Центробанком. Організаціям ЄС, що працюють поза межами Росії, тепер буде заборонено підключатися до SPFS або аналогічних спеціалізованих сервісів обміну фінансовими повідомленнями.

Також операторам з ЄС заборонено провадити транзакції з особами, що знаходяться в списку, використовуючи SPFS за межами Росії. Додатково, Рада встановлює заборону на транзакції з цільовими кредитними та фінансовими установами, а також постачальниками криптовалют, що розташовані поза ЄС, якщо ці суб'єкти допомагають у здійсненні транзакцій, спрямованих на підтримку оборонно-промислової бази Росії через експорт, постачання, продаж, передачу або транспортування до Росії товарів подвійного призначення і технологій, окремих комплектуючих деталей, бойових товарів, вогнепальної зброї та боєприпасів.


ФІНАНСУВАННЯ ПОЛІТИЧНИХ ПАРТІЙ ТА ІНШИХ ОРГАНІЗАЦІЙ

У зв'язку з постійними спробами Росії втручатися у демократичні процеси в ЄС та підірвати їх, зокрема через поширення дезінформації та намагання збільшити свій влив, Рада вирішила, що політичні партії і фонди, неприбуткові організації, включаючи аналітичні центри та постачальники медійних послуг в ЄС більше не матимуть права приймати фінансування від Росії та її представників.

Відповідно до Хартії основоположних прав, узгоджені заходи не перешкоджатимуть постачальникам медіа-послуг та їхньому персоналу здійснювати іншу діяльність у ЄС, таку як дослідження та інтерв’ю.

 

САНКЦІЇ ЩОДО ТРАНСПОРТУ

Вперше ЄС вживає заходів, спрямованих на конкретні судна, що сприяють війні Росії проти України, і забороняє їм доступ до портів та надання послуг. Ці судна можуть бути ідентифіковані за декількома ознаками: транспортування військового обладнання для Росії, перевезення викраденого українського зерна або підтримка розвитку енергетичного сектора Росії. Ця ініціатива також націлена на танкери, що входять до так званого "темного флоту" Путіна, які обходять обмеження ЄС і Price Cap Coalition, використовуючи тіньові практики судноплавства, які не відповідають міжнародним стандартам. Список вже включає 27 таких суден.

Для запобігання іншим формам обходу санкцій, Рада прийняла такі рішення:

·       Розширила заборону на польоти в ЄС, включаючи заборону на посадку, вильот або прольот через європейську територію для будь-яких повітряних засобів, які використовуються для непланових польотів, коли російська фізична або юридична особа чи орган може ефективно контролювати місце або час вильоту або посадки з метою досягнення, наприклад, місця відпочинку або бізнес-зустрічі. Оператори зобов'язані надавати відповідну інформацію національним компетентним органам держав-членів щодо таких нерегулярних польотів, включаючи інформацію про власність повітряного судна та, можливо, пасажирів.

·       Розширила заборону на транспортування вантажів автомобільним транспортом по території ЄС, включаючи транзитні перевезення, щоб охопити операторів ЄС, які належать на 25% або більше до російських фізичних або юридичних осіб.

 

ІМПОРТНО-ЕКСПОРТНИЙ КОНТРОЛЬ ТА ОБМЕЖЕННЯ

Рада включила 61 нову структуру до списку тих, хто безпосередньо підтримує військово-промисловий комплекс Росії у її агресивній війні проти України. Ці структури тепер підпадають під жорсткіші експортні обмеження щодо товарів і технологій подвійного призначення, а також товарів і технологій, які можуть сприяти технологічному вдосконаленню російського оборонного та безпекового секторів. Деякі з цих організацій знаходяться у таких країнах як Китай, Казахстан, Киргизстан, Туреччина та Об'єднані Арабські Емірати, і вони брали участь у обході торговельних обмежень або надавали матеріальну підтримку Росії, включаючи закупівлю окремих деталей, що використовуються, наприклад, у виробництві дронів.

Крім того, пакет санкцій розширює список обмежених товарів, які можуть сприяти технологічному розвитку оборонного та безпекового секторів Росії, додаючи до нього певні верстати та "всюдихідні автомобілі". ЄС також вводить додаткові обмеження на експорт товарів, які сприяють підвищенню промислових потужностей Росії, таких як хімічні речовини, марганцеві руди, сполуки рідкоземельних металів, пластмаси, екскаваторна техніка, монітори та електричне обладнання. Також вводяться додаткові обмеження на імпорт гелію з Росії, яке становить значне джерело доходів для російського режиму.

 

 

ІНШІ ЗАХОДИ

Цей пакет вводить обмеження на реєстрацію в ЄС певних прав інтелектуальної власності для російських громадян та компаній, щоб компенсувати дії російського уряду та судів, які незаконно позбавляють власників прав інтелектуальної власності з ЄС їхнього захисту в Росії.

Крім того, буде заборонено купувати, ввозити, переміщувати чи вивозити українські культурні цінності та інші товари археологічного, історичного, культурного, рідкісного наукового чи релігійного значення, якщо є обґрунтовані підстави підозрювати, що ці товари були незаконно вивезені з України.

 

10 переглядів

留言


bottom of page