top of page
  • Фото автораЦентр Формування Політики

Законодавчі ініціативи 8-12 січня

Проект Закону України "Про доброчесне лобіювання"


Номер, дата реєстрації: 10337 від 13.12.2023

Ініціатори законопроекту: Шмигаль Д.А.

Стан проходження: Прийнято за основу

Аналіз основних змін:

  • В правове поле впроваджується поняття “лобіювання” та “адвокації”: перше здійснюють приватні лобісти на комерційній основі, друге - громадські організації та органи громадянського суспільства в рамках суспільних кампаній. 

  • Очікується створення Реєстру прозорості, де всі суб’єкти впливу мають звітувати про свої контракти, контакти, гонорари, джерела фінансування, заходи в рамках лобістської діяльності тощо.

  • Суб’єкти лобіювання та адвокації зможуть виступати співавторами проєктів нормативних актів і брати відкриту участь у їхній розробці. 

  • Предметом лобіювання буде розроблення та/або прийняття, внесення змін, втрата чинності (скасування) нормативно-правового акта. Йдеться закони і підзаконні акти.


Висновок:

У поточний момент Україна активно просувається на шляху до отримання членства в Європейському Союзі. Цей процес передбачає гармонізацію національного законодавства зі стандартами ЄС. Однією з ключових вимог є легалізація ринку лобіювання.

Лобіювання є законним впливом на представників законодавчої та виконавчої влади з метою прийняття рішень, які вважаються необхідними. В цілому, цей процес є складовою частиною демократії, де кожна особа має право захищати свої інтереси за допомогою законних засобів. Лобісти в таких відносинах виступають своєрідними комунікаційними менеджерами, які надають інформацію представникам влади про потреби у вирішенні різних питань та пропонують варіанти щодо їх законодавчого врегулювання. Метою цієї комунікації є вплив на процес прийняття владних рішень.

Два основні вектори регулювання лобіювання включають забезпечення прозорості політичної системи та підзвітності політичних учасників. Легалізація лобіювання сприятиме зменшенню "кулуарних домовленостей" та скороченню рівня топ-корупції.

Цей крок дозволить державі здійснювати контроль і збільшити податкові надходження до бюджету. Для бізнесу це відкриє можливість законно та професійно лобіювати свої інтереси. Крім того, легалізація лобіювання сприятиме створенню нових робочих місць.


Законодавча ініціатива #10337


Проекту Закону України “Про організацію належного рівня медичного забезпечення Збройних Сил України”


Номер, дата реєстрації: 10343 від 14.12.2023

Ініціатори законопроекту: Народні депутати України

Стан проходження: Прийнято за основу


Аналіз основних змін:

 Закріпляються повноваження Міністерства оборони України у сфері охорони здоров‘я:

  • Затверджувати для сил безпеки і сил оборони протоколи та стандарти надання домедичної та медичної допомоги на догоспітальному рівні на основі (з числа) стандартів НАТО та/або стандартів, затверджених окремими державами–членами НАТО;

  • Визначати порядок додержання зазначених стандартів (рекомендацій) та здійснювати нагляд за їх додержанням;

  • затверджувати за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, мінімальні вимоги та/або стандарти якості до спеціалізованих медичних виробів, а також їх перелік, що застосовуються силами безпеки і силами оборони в тактичних умовах (під час ведення бойових дій).


Законодавча ініціатива #10343


Проект Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення онлайн комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства"


Номер, дата реєстрації: 9662 від 30.08.2023 

Ініціатори законопроекту: Гетьманцев Д.О., Железняк Я.І., Леонов О.О.

Стан проходження: прийнято за основу


Аналіз основних змін:

  • Дозволена взаємодія з контролюючим органом в режимі відеоконференції, зокрема право брати участь у розгляді матеріалів скарги на рішення контролюючого органу, у процесі розгляду матеріалів перевірки через відеоконференцію з-за меж приміщення органу.

  • Уточнено, що операції з безоплатною передачею суб'єктами господарювання державного сектору економіки органам виконавчої влади не підлягають оподаткуванню.

  • Уточнено, що базою оподаткування підакцизних товарів є вартість (кількість) товарів, які можна було б виробити з наднормативно втрачених товарів.


Висновок:

Цей закон вносить зміни до Податкового кодексу України, спрямовані на поліпшення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства. Зокрема, закон дозволяє здійснювати взаємодію з контролюючим органом за допомогою відеоконференції, дає платникам податків право брати участь у розгляді матеріалів скарги на рішення контролюючого органу та відеоконференції під час розгляду матеріалів перевірки. Закон також уточнює деякі положення про оподаткування та виключає оподаткування операцій з безоплатною передачею суб'єктами господарювання державного сектору економіки органам виконавчої влади. В цілому, ці зміни сприятимуть покращенню взаємодії платників податків з контролюючими органами та діджиталізації цієї сфери.


Законодавча ініціатива #9662


26 переглядів

Comments


bottom of page