top of page
  • Фото автораЦентр Формування Політики

Законодавчі ініціативи за 16-24 листопада

Проєкт Закону про внесення змін до Розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у зв’язку з Рішенням Конституційного Суду України від 18 лютого 2020 року № 2-р/2020 щодо забезпечення безперервності здійснення правосуддя найвищим судом у системі судоустрою України


Номер, дата реєстрації: 5456-д від 16.03.2023

Ініціатори законопроекту: Маслов Д.В., Фріс І.П., Павліш П.В., Гунько А.Г., Ватрас В.А., Стефанчук М.О., Калаур І.Р., Дирдін М.Є., Бабій Р.В.

Стан проходження: закон прийнято


Аналіз основних змін:

  • Верховний Суд України як орган державної влади перейменовується у Верховний Суд та продовжує діяти як найвищий суд у системі судоустрою України.

  • Судді Верховного Суду України продовжують здійснювати свої повноваження як судді Верховного Суду відповідної спеціалізації до звільнення або припинення їх повноважень з підстав, визначених Конституцією України.

  • Працівники апарату Верховного Суду України, повноваження яких не припинені, переводяться за їх особистою заявою без обов’язкового проведення конкурсу на рівнозначні посади до апарату Верховного Суду в порядку, встановленому законом.

  • Суддя Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Вищого господарського суду України, Вищого адміністративного суду України може бути переведений до апеляційного суду чи місцевого суду без конкурсу і з урахуванням особливостей, передбаченими цим законом.

  • Кваліфікаційне оцінювання таких суддів проводиться на підставі рішення ВККС про призначення кваліфікаційного оцінювання за критеріями компетентності, професійної етики та доброчесності.

  • Голова Верховного Суду зараховує суддів Верховного Суду України до штату Верховного Суду протягом 20-ти днів з дня набрання чинності цим Законом.

  • Закон прийнятий на виконання рішення Конституційного Суду України від 18 лютого 2020 року № 2-р/2020 щодо забезпечення безперервності правосуддя найвищим судом у системі судоустрою України.


Законодавча ініціатива #5456


Проєкт Закону про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення участі місцевого самоврядування у міжтериторіальному та транскордонному співробітництві


Номер, дата реєстрації: 9450 від 05.09.2023

Ініціатори законопроекту: Аліксійчук О.В., Безгін В.Ю., Корнієнко О.С., Загоруйко А.Л., Вінтоняк О.В., Клочко А.А., Бакунець П.А., Дунда О.А., Мезенцева М.С., Білозір Л.М., Лозинський Р.М., Прощук Е.П., Рубльов В.В.

Стан проходження: закон прийнято


Аналіз основних змін:

  • Розширено повноваження місцевих державних адміністрацій щодо розробки регіональних програм розвитку транскордонного співробітництва та укладання угод про транскордонне співробітництво.

  • Доповнення повноважень обласних рад положеннями щодо затвердження регіональних програм розвитку транскордонного співробітництва, прийняття рішень про приєднання до всіх форм об’єднань транскордонного співробітництва, про утворення єврорегіону, про вступ до такого об’єднання або при вихід з нього, затвердження статуту єврорегіону та внесення змін до нього, укладення та схвалення відповідних угод;

  • Доповнення повноважень сільських, селищних, міських рад положеннями щодо схвалення угод про транскордонне співробітництво для створення єврорегіону;

  • Синхронізація пріоритетів та заходів державної програми розвитку транскордонного співробітництва з цілям державної стратегії регіонального розвитку;

  • Встановлення прозорого механізму розгляду та погодження проектів угод та статутів об’єднань транскордонного співробітництва;

  • Визначення джерел фінансового забезпечення міжтериторіального і транскордонного співробітництва;

  • Визначення повноважень ЦОВВ щодо моніторингу та координації діяльності у сфері транскордонного співробітництва, зокрема у взаємодії з профільними комітетами Парламенту.


Законодавча ініціатива #9450


Проєкт Закону про внесення змін Кримінального процесуального кодексу України та інщих законодавчих актів України щодо посилення самостійності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури


Номер, дата реєстрації: 10060 від 15.09.2023

Ініціатори законопроекту: Кабінет Міністрів України

Стан проходження: закон прийнято


Аналіз основних змін:

  • САП виводиться зі структури Офісу Генерального прокурора та реорганізується в окремий орган прокуратури у загальній системі органів прокуратури зі статусом окремої юридичної особи (аналогічно до обласних прокуратур);

  • Змінюється процедура конкурсного відбору на посади керівника САП та прокурорів САП;

  • Керівник САП здійснює повноваження керівника органу прокуратури, а також щодо прийняття на роботу, звільнення з роботи, притягнення до дисциплінарної відповідальності, встановлення умов оплати праці працівників підрозділів апарату САП (державних службовців, службовців, інших працівників), визначення організації діяльності САП;

  • Передбачено зовнішню незалежну оцінку (аудит) ефективності діяльності САП та функціонування Спеціалізованої дисциплінарної комісії прокурорів САП;

  • Посадові оклади прокурорів та інших працівників САП встановлені відповідно до розміру прожиткового мінімуму.

Законодавча ініціатива #10060


Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» щодо посилення інституційної спроможності Національного антикорупційного бюро України


Номер, дата реєстрації: 10203-1 від 14.11.2023

Ініціатори законопроекту: Кабінет Міністрів України

Стан проходження: прийнято за основу


Аналіз основних змін:

  • на вимогу Європейської Комісії збільшується гранична чисельність центрального та територіальних управлінь НАБУ в до 1000 осіб, у тому числі не більше 750 осіб начальницького складу


Законодавча ініціатива #10203-1


Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про запобігання корупції» щодо приведення окремих положень у відповідність до висновків Європейської Комісії щодо України


Номер, дата реєстрації: 10262 від 14.11.2023

Ініціатори законопроекту: Кабінет Міністрів України

Стан проходження: прийнято за основу


Аналіз основних змін:

  • Виключається норма, за якою під час проведення повної перевірки декларації НАЗК не перевіряє підстави набуття об’єктів нерухомості і транспортних засобів, набутих суб’єктом декларування або членом його сім’ї у власність до дня обрання (призначення) особи на посаду, в зв’язку з перебуванням на якій в особи вперше виник обов’язок подання декларації.

  • НАЗК отримує розширені повноваження перевіряти декларації за попередні періоди, якщо воно отримало нову інформацію щодо об’єкта декларування.


Законодавча ініціатива #10262


12 переглядів

Comments


bottom of page